بستن

شنبلیله و کمک به کاهش وزن

شنبلیله و کمک به کاهش وزن

آیا شنبلیله به کاهش وزن کمک می کند؟

 

شنبلیله گیاهی متعلق به خانواده Fabaceae است. شنبلیله دارای یک طعم قوی و یک ماده رایج در غذاهای هندی است.قرن هاست که از این گیاه در طب سنتیبرای درمان بیماری های مختلف مانند دیابت ، کلسترول بالا و چاقی نیز استفاده می شود.

 

اخیراً ، شنبلیله به عنوان ابزاری برای کاهش وزن تبلیغ می شود ، اما هنوز شواهد علمی قوی در این زمینه دیده نمی شود.این مقاله توضیح می دهد که آیا شنبلیله به کاهش وزن کمک می کند یا خیر.پس با دکتر بارتر همراه شوید.

 

اثربخشی برای کاهش وزن

 

اگرچه تحقیقات در مورد تسهیل کاهش وزن دانه شنبلیله محدود است ، اما چندین مطالعه از طریق چند مکانیزم مختلف ، شنبلیله را به کاهش وزن پیوند داده است.

 

شنبلیله و کاهش وزن 

 

اول ، به نظر می رسد که شنبلیله ممکن است به شما در کاهش چربی و کالری دریافتی در رژیم غذایی کمک کند.

یک مطالعه 14 روزه بر روی 12 مرد سالم نشان داد که مصرف نیم گرم عصاره دانه شنبلیله میزان کالری دریافتی آنها را تقریباً 12 درصد کاهش می دهد.

 

مکانیسم اینکه چگونه شنبلیله باعث کاهش وزن می شود هنوز ناشناخته است ،اما مردان میزان مصرف چربی روزانه خود را 17٪ کاهش دادند. فیبری که در شنبلیله وجود دارد با تقویت سیری به کاهش وزن کمک می کند.

مطالعه روی 18 فرد سالم مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف 8 گرم فیبر شنبلیله همراه با صبحانه میزان سیری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به علاوه ، شرکت کنندگان در وعده بعدی خود کمتر غذا خوردند.

مطالعه ای دیگر بر روز 9 زن سالم دارای اضافه وزن انجام شد.

نوشیدن چای شنبلیله باعث کاهش اشتها در این 9 زن شد.

در حالی که تحقیقات فعلی امیدوار کننده است ، برای تأیید مزایای بالقوه کاهش وزن شنبلیله ، مطالعات قوی تری در مورد انسان لازم است.

 

این مقاله را از دست ندهید:  19 غذای مناسب برای کاهش وزن

 

 

نحوه استفاده از شنبلیله برای کاهش وزن

 

شنبلیله اشکال مختلفی دارد ، اگرچه ساده ترین راه استفاده از آن به عنوان ادویه پخت و پز است.

 

از دانه های شنبلیله می توان به صورت کامل یا آسیاب شده در ترکیبات ادویه ها استفاده کرد ، در حالی که برگ های شنبلیله می تواند به ادویه کاری ، خورشت و سوپ ها اضافه شده و به آنها طعم بدهد.

مکمل شنبلیله را می توان به صورت قرص یا کپسول یافت.همچنین به صورت پودر ساخته شده از دانه های آسیاب شده گیاه شنبلیله موجود است.

 

آب شنبلیله با خیساندن 1-2 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله در آب در طول شب ساخته می شود.

 

برخی ترجیح می دهند قبل از نوشیدن آب شنبلیله آن را گرم کرده و مانند چای میل کنند. این چای می تواند صبح ها با معده خالی مصرف می شود.

 

خواص تخم شنبلیله و کاهش وزن

 

ایمنی و عوارض جانبی

 

اگر شنبلیله به مقدار معمول در غذاها استفاده شود ، توسط سازمان غذا و دارو به طور کلی به عنوان بی خطر شناخته می شود.

با این حال ، در دوزهای بالاتر ، شنبلیله ممکن است عوارض جانبی خفیفی مانند حالت تهوع ، اسهال و سایر علائم گوارشی ایجاد کند.

 

در دوزهای زیاد ، شنبلیله ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. بنابراین ، اگر از داروی دیابت یا سایر مکمل هایی که سطح قند خون شما را پایین می آورند استفاده می کنید ، باید با احتیاط از شنبلیله استفاده کنید.

 

دوزهای زیاد شنبلیله نیز با اثرات سوء بر باروری و بارداری همراه است. یک مطالعه بر روی موش ها ، دوزهای بالا را به کاهش باروری و افزایش خطر نقایص مادرزادی مرتبط دانست.

 

با توجه به این تحقیقات و به دلیل کمبود مطالعات انسانی در مورد این موضوع ،مصرف مکمل شنبلیله باید در دوران بارداری متوقف شود.

 

قبل از افزودن مکمل های جدید به برنامه روزمره ، از جمله مکمل های شنبلیله ، با توجه به نگرانی های ایمنی ، حتما با پزشک متخصص صحبت کنید.

 

نظر خود را وارد نمایید.