جستجو

فواید نوشیدن آب برای بدن

خب قطعا آب مهمترین مایع برای بدنه که عملکرد زیادی تو سیستم بدن داره.نمونش حفظ تعادل سلول های حیاتی.همیشه یک سوال اساسی وجود داشته و اونم اینه که ، چه مقدار آب در روز باید بنوشیم؟ اصلا نوشیدن آب چقدر برای بدن مفیده؟ لطفا در ادامه با دکتر بارتر همراه باشین.

 روزانه چقدر آب بنوشیم؟

در مطالب قبلی در مورد  فواید آب گرم و سرد  و اینکه  چه زمانی میتونیم آب بیشتری بنوشیم صحبت کردیم. اما چقدر آب در طول روز باید بنوشیم؟

اگه در مورد نوشیدن آب سوالاتی تو ذهنتون دارین میتونین به این بخش مراجعه کنین.

   باید بدونیم که ، میزان آب مورد نیاز در روز به عملکرد و مکانیسم بدنمون بستگی داره. نیاز به آب ممکنه از فردی به فرد دیگه متفاوت باشه و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد ، عواملی مثل:

 

  • سن فرد
  • جرم بدن یا همون شاخص توده بدنی که نسبت قد و وزنه
  • بارداری
  •  وضعیت شیردهی
  • رژیم غذایی
  •  اقلیم و جغرافیایی که درش زندگی می کنیم
  •   و فعالیت های روزانه.

 

 خیلی شنیدیم که میگن 8 تا 10 لیوان باید در روز آب بخوریم.این توصیه اساسا واسه اینه که کمبود آب باعث مشکلات عملکردی در بدن نشه و هیچ مدرک علمی برای تایید این مطلب هنوز وجود نداره.

 

فواید آب آشامیدنی چیه و چه تاثیری روی ساختار کلی بدن میذاره؟

اولین فایده نوشیدن آب برای بدن بهبود عملکرد بدنه.

وقتی که فعالیت بدنی زیادی تو گرما انجام میدین سطح آب بدن کم و کمتر میشه و به دلیل فشارهای قلبی و عروقی کاهش تدریجی عملکرد بدن رو شاهد خواهیم بود.

 

 مورد دوم طبق یک مطالعه علمی که در سال 2012 منتشر شد کمبود آب در بدن باعث ضعف تمرکز ، سردرد ، کاهش میزان درک ، تنزل روحیه تو خانم ها ، و افزایش تنش ، اضطراب و خستگی تو آقایون میشه.

 

 مورد بعدی طبق یک مطالعه که در سال 2007 انجام شد ، نشون داد که مصرف آب کافی میتونه به کاهش ضربان قلب و تنظیم فشار خون کمک کنه.

 

 و یکی از مهمترین مزیت های نوشیدن آب ، محافظت از کلیه س.خیلی ها تو رژیم غذاییشون مقدار زیادی نمک هست. که این خودش باعث خراب شدن بافت های کلیه میشه. این موضوع میتونه با نوشیدن آب کافی از بین بره و سنگ کلیه کمتری تشکیل بشه .

 

آب کافی همچنین میتونه عفونت های دستگاه ادراری رو از بین ببره ، جلوی لخته شدن خون تو رگ ها رو بگیره ، شما رو از سکته های مغزی مصون کنه و اختلالات ریوی رو کاهش بده.

 

نقد و بررسی خود را بنویسید Close Review Form
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*
توضیحات

 روزانه چقدر آب بنوشیم؟

در مطالب قبلی در مورد  فواید آب گرم و سرد  و اینکه  چه زمانی میتونیم آب بیشتری بنوشیم صحبت کردیم. اما چقدر آب در طول روز باید بنوشیم؟

اگه در مورد نوشیدن آب سوالاتی تو ذهنتون دارین میتونین به این بخش مراجعه کنین.

   باید بدونیم که ، میزان آب مورد نیاز در روز به عملکرد و مکانیسم بدنمون بستگی داره. نیاز به آب ممکنه از فردی به فرد دیگه متفاوت باشه و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد ، عواملی مثل:

 

  • سن فرد
  • جرم بدن یا همون شاخص توده بدنی که نسبت قد و وزنه
  • بارداری
  •  وضعیت شیردهی
  • رژیم غذایی
  •  اقلیم و جغرافیایی که درش زندگی می کنیم
  •   و فعالیت های روزانه.

 

 خیلی شنیدیم که میگن 8 تا 10 لیوان باید در روز آب بخوریم.این توصیه اساسا واسه اینه که کمبود آب باعث مشکلات عملکردی در بدن نشه و هیچ مدرک علمی برای تایید این مطلب هنوز وجود نداره.

 

فواید آب آشامیدنی چیه و چه تاثیری روی ساختار کلی بدن میذاره؟

اولین فایده نوشیدن آب برای بدن بهبود عملکرد بدنه.

وقتی که فعالیت بدنی زیادی تو گرما انجام میدین سطح آب بدن کم و کمتر میشه و به دلیل فشارهای قلبی و عروقی کاهش تدریجی عملکرد بدن رو شاهد خواهیم بود.

 

 مورد دوم طبق یک مطالعه علمی که در سال 2012 منتشر شد کمبود آب در بدن باعث ضعف تمرکز ، سردرد ، کاهش میزان درک ، تنزل روحیه تو خانم ها ، و افزایش تنش ، اضطراب و خستگی تو آقایون میشه.

 

 مورد بعدی طبق یک مطالعه که در سال 2007 انجام شد ، نشون داد که مصرف آب کافی میتونه به کاهش ضربان قلب و تنظیم فشار خون کمک کنه.

 

 و یکی از مهمترین مزیت های نوشیدن آب ، محافظت از کلیه س.خیلی ها تو رژیم غذاییشون مقدار زیادی نمک هست. که این خودش باعث خراب شدن بافت های کلیه میشه. این موضوع میتونه با نوشیدن آب کافی از بین بره و سنگ کلیه کمتری تشکیل بشه .

 

آب کافی همچنین میتونه عفونت های دستگاه ادراری رو از بین ببره ، جلوی لخته شدن خون تو رگ ها رو بگیره ، شما رو از سکته های مغزی مصون کنه و اختلالات ریوی رو کاهش بده.