جستجو

آب سرد؟ یا آب گرم ؟ یا هردو؟

همیشه سر این موضوع که چقدر باید آب بنوشیم بحث جدل بوده و هست. اما امروز میخوایم به این بحث جدل ها در سری مطالب مرتبط با آب پایان بدیم و اطلاعات دقیق از منابع معتبر علمی رو در اختیار شما قرار بدیم. تو این بخش قراره در این مورد صحبت کنیم که آیا آب سرد و آب گرم برای بدن مفیده و اصلا کی باید از آب سرد و کی باید از آب گرم استفاده کنیم؟ با دکتر بارتر همراه باشین.

 فواید نوشیدن آب گرم و آب ولرم برای بدن

 نوشیدن آب کافی دوستان تاکید می کنیم نوشیدن آب کافی و نه زیاد ، مزایای مختلفی برای بدن داره که    در این بخش  و   این بخش بهش پرداختیم.

اگه در مورد نوشیدن آب سوالاتی تو ذهنتون دارین میتونین به این بخش مراجعه کنین.

اما یکسری مطالعات هم نشون داده که نوشیدن آب ولرم و یا گرم میتونه اثرات مفید اضافی هم داشته باشه.

طبق مطالعه ای در سال 2009 معلوم شد که نوشیدن آب گرم به کاهش درد در کسانی که سندروم روده تحریک پذیر دارن کمک میکنه.

علاوه بر این نوشیدن آب گرم ، میتونه علائم سرما خوردگی و آنفولانزا مثل آبریزش بینی ، سرفه ، عطسه و گلودرد و خستگی رو به حداقل برسونه.

 

جالبه بدونین در مورد نوشیدن آب سرد در حین ورزش هم مطالعاتی انجام شده.

در سال 2012 مجله ای از انجمن بین الملل تغذیه ورزشی مطلبی رو منتشر کرد که طبق اون به دو گروه که در حال ورزش بودن در حین ورزش آب در دمای اتاق و اب کمی سرد داده شد.

 

پس از اتمام جلسه تمرین دمای بدن شرکت کننده هارو بررسی کردن و دیدن کسانی که آب با دمای اتاق نوشیدن نسبت به کسانی که آب خنک تری نوشیدن دمای بدن بالاتری دارن.

 

بنابراین محققین نتیجه گرفتن که نوشیدن آب سرد در هنگام تحرکات بدنی به بهبود عملکرد در هنگام ورزش کمک کنه چون به حفظ دمای بدن کمک میکنه و جلوی افزایش دمای بدن که 37 درجه هست رو میگیره.

 

 

و اما چرا آب واسه بدن اینقدر مهمه؟

بدن مسئول عملکردهای مختلف مثل هضم ، انتقال مواد مغذی،گردش خون، تولید بزاق و حفظ درجه حرارت بدنه.همه این موارد باید در بدن در تعادل باشن و آب میتونه این تعادل رو برقرار کنه.

 

 کمبود آب تو بدن میتونه به کاهش سریع فشار خون هنگام ایستادن و ضعف بدنی منجر بشه.

 

 هر کسی ممکنه دچار کم آبی بدن بشه.اما نوزادانی که وزن بدن کمی دارن یا افراد مسن که نیاز به نوشیدن آب رو تو خودشون احساس نمیکنن بیشتر در معرض خطر هستن.

 

 ورزشکارانی که مقدار زیادی مایعات بدن را از دست میدن و افرادی که بیماری های طولانی مدت از جمله دیابت دارند هم در معرض خطر کم آبی بدن هستن.

 

نقد و بررسی خود را بنویسید Close Review Form
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
بد
عالی
*
*
*
توضیحات

 فواید نوشیدن آب گرم و آب ولرم برای بدن

 نوشیدن آب کافی دوستان تاکید می کنیم نوشیدن آب کافی و نه زیاد ، مزایای مختلفی برای بدن داره که    در این بخش  و   این بخش بهش پرداختیم.

اگه در مورد نوشیدن آب سوالاتی تو ذهنتون دارین میتونین به این بخش مراجعه کنین.

اما یکسری مطالعات هم نشون داده که نوشیدن آب ولرم و یا گرم میتونه اثرات مفید اضافی هم داشته باشه.

طبق مطالعه ای در سال 2009 معلوم شد که نوشیدن آب گرم به کاهش درد در کسانی که سندروم روده تحریک پذیر دارن کمک میکنه.

علاوه بر این نوشیدن آب گرم ، میتونه علائم سرما خوردگی و آنفولانزا مثل آبریزش بینی ، سرفه ، عطسه و گلودرد و خستگی رو به حداقل برسونه.

 

جالبه بدونین در مورد نوشیدن آب سرد در حین ورزش هم مطالعاتی انجام شده.

در سال 2012 مجله ای از انجمن بین الملل تغذیه ورزشی مطلبی رو منتشر کرد که طبق اون به دو گروه که در حال ورزش بودن در حین ورزش آب در دمای اتاق و اب کمی سرد داده شد.

 

پس از اتمام جلسه تمرین دمای بدن شرکت کننده هارو بررسی کردن و دیدن کسانی که آب با دمای اتاق نوشیدن نسبت به کسانی که آب خنک تری نوشیدن دمای بدن بالاتری دارن.

 

بنابراین محققین نتیجه گرفتن که نوشیدن آب سرد در هنگام تحرکات بدنی به بهبود عملکرد در هنگام ورزش کمک کنه چون به حفظ دمای بدن کمک میکنه و جلوی افزایش دمای بدن که 37 درجه هست رو میگیره.

 

 

و اما چرا آب واسه بدن اینقدر مهمه؟

بدن مسئول عملکردهای مختلف مثل هضم ، انتقال مواد مغذی،گردش خون، تولید بزاق و حفظ درجه حرارت بدنه.همه این موارد باید در بدن در تعادل باشن و آب میتونه این تعادل رو برقرار کنه.

 

 کمبود آب تو بدن میتونه به کاهش سریع فشار خون هنگام ایستادن و ضعف بدنی منجر بشه.

 

 هر کسی ممکنه دچار کم آبی بدن بشه.اما نوزادانی که وزن بدن کمی دارن یا افراد مسن که نیاز به نوشیدن آب رو تو خودشون احساس نمیکنن بیشتر در معرض خطر هستن.

 

 ورزشکارانی که مقدار زیادی مایعات بدن را از دست میدن و افرادی که بیماری های طولانی مدت از جمله دیابت دارند هم در معرض خطر کم آبی بدن هستن.