بستن

مطالب مفید دکتر بارتر

در این مطالب ، دکتر بارتر به مسایلی می پردازه که شما به صورت روزمره باهاش برخورد می کنین و ممکنه واقعا خیلی از شما عزیزان اطلاعات کاملی در موردش نداشته باشین.ولی با دونستن این اطلاعات زندگیتون رو تغییر بدین و زندگی سالم تری داشته باشین.

فیلتر
در هر صفحه
هویج از خانواده Apiaceae و یکی از محبوب ترین و با ارزش ترین سبزیجات ریشه ای که به طور فراوان در سراسر جهان رشد میکنه. یک ماده پرکاربرد که میتونه از پیش غذاها تا بعد غذا و دسرها استفاده بشه. میتونین اونو به صورت خام ، بخارپز ، بو داده ، سرخ شده ، خورشتی ، پوره ، ساطوری یا ترشی بخورین. خب در ادامه با دکتر بارتر همراه بشین تا شما رو با خواص مفید هویج آشنا کنه.
رایگان
قطعا همه ما زیبایی پوستمون واسمون بسیار با اهمیته و خب این زیبایی ارتباط مستقیم با چیزی که میخوریم داره.چرا که خیلی از مشکلات پوستی مثل جوش های صورت ارتباط مستقیمی با رژیم غذایی داره و با تغییر رژیم غذایی به راحتی میتونیم این مشکلاتو برطرف کنیم. در ادامه این مطلب در پایین به این موضوع پرداختیم که چطور میتونیم با بهبود سبک زندگی پوست شاداب داشته باشیم. با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان
فلفل قرمز با طعم تند خودش بیشتر برای آشپزی استفاده میشه ، اما میتونه بعنوان ادویه و چاشنی هم به غذاها و سس ها هم اضاقه بشه. فلفل چیلی حاوی یک ترکیب گیاهی فعال به نام کپسایسین هست که طعم تند اونو بوجود میاره. کپسایسین در دانه ها و غشای داخلی سفید رنگ فلفل متمرکز شده. هر چقدر کپسایسین در فلفل بیشتر باشه، فلفل تندتره. فلفل چیلی چه تازه ،چه خشک و چه پودر خورده بشه (معروف به پاپریکا) ،میتونه زبون رو به آتیش بکشه. در ادامه مطالب با دکتر بارتر همراه باشین تا شما رو با اسرار پشت پردا فلفل قرمز آشنا کنیم.
رایگان
همیشه سر این موضوع که چقدر باید آب بنوشیم بحث جدل بوده و هست. اما امروز میخوایم به این بحث جدل ها در سری مطالب مرتبط با آب پایان بدیم و اطلاعات دقیق از منابع معتبر علمی رو در اختیار شما قرار بدیم. تو این بخش قراره در این مورد صحبت کنیم که آیا آب سرد و آب گرم برای بدن مفیده و اصلا کی باید از آب سرد و کی باید از آب گرم استفاده کنیم؟ با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان
بدن مسئول عملکردهای مختلف مثل هضم ، انتقال مواد مغذی،گردش خون، تولید بزاق و حفظ درجه حرارت بدنه.همه این موارد باید در بدن در تعادل باشن و آب میتونه این تعادل رو برقرار کنه.یکسری سوالاتدر ذهن کاربران عزیز دکتر بارتردر مورد آب ممکنه وجود داشته باشه که در این بخش سعی کردیم به این سوالات پاسخ بدیم. با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان
خب قطعا آب مهمترین مایع برای بدنه که عملکرد زیادی تو سیستم بدن داره.نمونش حفظ تعادل سلول های حیاتی.همیشه یک سوال اساسی وجود داشته و اونم اینه که ، چه مقدار آب در روز باید بنوشیم؟ اصلا نوشیدن آب چقدر برای بدن مفیده؟ لطفا در ادامه با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان
بدن ما هرروز مقدار زیادی آب از دست میده که این به صورت روزانه باید جایگزین بشه. اما برخی مواقع قضیه کمی فرق میکنه.مثه مواجه شدن با بیماری ، ورزش کردن ، قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد که باعث برهم خوردن تعادل آبی بدن میشه.این موقعست که بدن به آب بیشتری نیاز پیدا میکنه.بنابراین باید یکسری نکات رو تو این مواقع رعایت کنیم. با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان
داشتن هشت ساعت خواب با کیفیت در هر شب یکی از ارکان سلامتیه. کمبود خواب بسیار رایجه و می تونه سیستم ایمنی بدن رو ضعیف کنه ، رشد تومور رو تسریع ببخشه ، دیابت رو بیشتر کنه و تمام جنبه های شناختی شما رو مختل کنه. کمبود خواب می تونه خطر مرگ رو بیشتر کنه.پس با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان
هر سال که میگذره حقایق زیادی از کم خوابی برای ما روشن میشه. خواب یکی از رازهای بزرگ زندگیه. مدت ها تصور می شد که خواب چیزی بیش از اتلاف وقت نیست. با این حال ، تحقیقات مدرن ، خیلی چیزا رو برای ما روشن کردن. این تحقیقات نشون میده خواب یکی از مولفه های مهم یک سبک زندگی سالمه و کمبود خواب می تونه عواقب گسترده ای بهمراه داشته باشه ، از تاثیر روی خلق و خو ، خلاقیت گرفته تا تاثیر روی DNA و خطر کاهش عقل و کم شدن طول عمر. پس با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان
سلامتی سرکه سیب مزیت های زیادی برای سلامتی داره، چرا که میتونه سلامت قلب ، دیابت و کاهش وزن رو به دنبال داشته باشه. از خواص دیگه ی این سرکه اینه که علائم ریفلاکس اسید ، سینوزیت و گلودرد و حتی مشکلات پوستی رو میتونه کاهش بده. همچنین علاوه برمصرف خوراکی ، سرکه سیب یک محصول تمیز کننده عالی هست. این یک پاک کننده طبیعی قدرتمنده.سرکه سیب رو به عنوان محلول شستشوی مو ، خوشبو کننده یا دهانشویه (رقیق شده) هم استفاده میکنن. تو این مطلب میخوایم خواص بیشمار سرکه سیب رو توضیح بدیم. با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان
افرودن ادویه ها به وعده های غذایی نه تنها میتونه عطر و طعم اضافی به غذا بده بلکه میتونه برای سلامتی هم مفید باشه. چراکه گیاهان و ادویه جات حاوی آنتی اکسیدان ، مواد معدنی ، ویتامین ها و خواص دارویی بی نظیری هستن. برخی از گیاهان و ادویه ها میتونن همراه باشن با کاهش وزن. در ادامه با دکتر بارتر همراه باشین تا با این گیاهان آشنا بشین.
رایگان
پتاسیم ، یک ماده معدنی ضروری هست که بعضا "نمک خوب" نامیده میشه ،چرا که نقش موثری در کنترل فشار خون داره. تعادل مناسب پتاسیم در داخل و خارج سلول برای عملکرد مناسب بدن بسیار مهم و اساسیه. برخی از بهترین منابع غذایی پتاسیم در واقع سبزیجاتی مثل اسفناج ، برگ چغندر ، کلم بروکلی ، کرفس و کاهو هست.آووکادو در واقع دو برابر بیشتر از موز پتاسیم داره. در ادامه لیست غذایی که معرفی می کنیم که سرشار از پتاسیم هستن.
رایگان
شوید یک گیاه همه کاره ست که به خوبی با انواع مختلفی از غذاها ، از سوپ و سالاد گرفته تا خورش ها جفت میشه. این گیاه که در اصل در منطقه مدیترانه شرقی و غرب آسیا کشت میشه، یک گیاه یک ساله در خانواده کرفسه. برگ های شوید ، معطر و دارای ظاهری نرم و پر پشته ، در حالی که دانه های اون بیضی شکله و به دلیل طعم تند اغلب به عنوان ادویه استفاده میشه. با دکتر بارتر همراه باشین تا با فواید این گیاه پرخاصیت آشنا بشین.
رایگان
در جدول زیر میتونین میزان قند موجود در انواع میوه های رو ببینین.بریم پایین.
رایگان
فلفل سفید و سیاه هر دو از دانه های فلفل گیاه piper nigrum تهیه میشن. دانه های فلفل سیاه با استفاده از دانه های نارس تهیه میشن، سپس پخته و خشک میشن. دانه های فلفل سفید هم از همون بوته بدست میاد ، اما این دفعه اجازه میدن که دانه ها کامل برسن ، بعد از جمع آوری خیس میخورن تا نرم بشن و پوست خارجی اون رو برمیدارن ، و دانه های سفید بدست میاد. فلفل سفید و سیاه هر دو حاوی مقادیر مشابهی از پیپرین هستن ، پپیرین ماده اصلی تولید تندی و گرما این گیاهه. در این مطلب میخوایم شما رو با خواص این فلفل سفید و سیاه آشنا کنیم.با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان
روی یک ماده معدنی ضروریه که در سراسر اندام ها ، بافت ها و مایعات بدن وجود داره. علاوه بر این ، بعد از آهن ، روی دومین ماده معدنی کمیاب تو بدنه. از آنجا که روی در بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی نقش حیاتی داره ،اما جالبه بدونین که بدن روی رو تو خودش ذخیره نمیکنه! به همین خاطر هست که روی باید بصورت روزانه تامین بشه.از غذایی که میخورین یا بصورت مکمل ها. با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان
خب خیلیا فکر میکنن ویتامین C فقط در پرتقال و لیمو پیدا میشه.ولی خب قضیه کمی متفاوته و خیلی از مواد غذایی دیگه هست که به مراتب ویتامین C بیشتری دارن.شاید در حد چندین برابر. نکته اینجاست ، که یک پرتقال با اندازه متوسط فقط 69.7 میلی گرم ویتامین C داره که در واقع از بسیاری از میوه های معمول و سبزیجات کمتره. در ادامه با 12 ماده غذایی آشنا میشیم که دارای ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال هستن. لطفا در ادامه با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان