بستن

12 ماده غذایی که ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارند

خب خیلیا فکر میکنن ویتامین C فقط در پرتقال و لیمو پیدا میشه.ولی خب قضیه کمی متفاوته و خیلی از مواد غذایی دیگه هست که به مراتب ویتامین C بیشتری دارن.شاید در حد چندین برابر. نکته اینجاست ، که یک پرتقال با اندازه متوسط فقط 69.7 میلی گرم ویتامین C داره که در واقع از بسیاری از میوه های معمول و سبزیجات کمتره. در ادامه با 12 ماده غذایی آشنا میشیم که دارای ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال هستن. لطفا در ادامه با دکتر بارتر همراه باشین.
رایگان

یک فنجان فلفل قرمز(چیلی) خرد شده 107.8 میلی گرم ویتامین C ارائه میده. به علاوه ، محققان دریافتند که کپسایسین ، ترکیبی که باعث تندی و گرمی فلفل چیلی میشه ، می تونه درد مفاصل و عضلات رو تسکین بده.

 

فلفل دلمه ای قرمز

یک فنجان فلفل دلمه ای خرد شده تقریباً سه برابر بیشتر از یک پرتقال ویتامین C داره. یه چیزی در حدود 190 میلی گرم ویتامین C. فلفل دلمه ای قرمز همچنین منبع خوبی از ویتامین A هست که باعث سلامت چشم میشه.

 

فلفل دلمه ای سبز

یک فنجان فلفل دلمه ای سبز خرد شده حاوی 120 میلی گرم ویتامین هست که البته نسب به خواهرش فلفل دلمه ای قرمر ویتامین C کمتری داره ولی باز هم پیشنهاد میشه بصورت روزانه مصرف بشه. فلفل دلمه ای سبز نیز منبع خوبی از فیبره.

 

کلم پیچ

کلم پیچ نه تنها دارای 4/80 میلی گرم ویتامین C  هست بلکه دارای ویتامین A و ویتامین K هم هست.این نیروگاه تغذیه ای دارای دوزهای قابل توجهی از مواد معدنی و اسیدهای چرب هست.

 

 

کلم بروکلی

این سبزیجات 132 میلی گرم ویتامین C به علاوه یک مقدار زیادی فیبر پر کننده فقط با 30 کالری در هر وعده فراهم می کنه. به علاوه ، کلم بروکلی خاصیت پیشگیری از سرطان هم داره.

 

پاپایا

تحقیقات نشون دادن که خوردن پاپایا میتونه به پاکسازی سینوس ها ، روشن شدن پوست و تقویت استخوان ها کمک میکنه. یک وعده یک فنجان پاپایا 88.3 میلی گرم ویتامین C رو برای شما فراهم میکنه.

 

توت فرنگی

یک فنجان از این میوه فوق العاده حاوی 84.7 میلی گرم ویتامین C ، به علاوه دوزهای سالم فولات و سایر ترکیبات مفید هست. یکی دیگه از مزایای توت فرنگی در پاکسازی دندان هاست.

 

گل کلم

چه اونو تفت بدین ،چه بخارپز ، یا له کنین ، با خوردن یک گل کلم کوچک، 127.7 میلی گرم ویتامین C ، به علاوه 5 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین به شما میده.

 

کلم فندقی

این مواد سرشار از مواد مغذی گیاهی و فیبر پیشگیری کننده از سرطان هستن و 74.8 میلی گرم ویتامین C در هر کدوم از اندازه های متوسط اونها وجود داره.

 

 

آناناس

آناناس علاوه بر 78.9 میلی گرم ویتامین C ، حاوی بروملین هست، آنزیم گوارشی که به تجزیه غذا و کاهش نفخ شکم کمک می کنه. بروملین همچنین به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کنه که میتونه برای التهابات ، زخم های عمل و مواردی ازین قبیل مفید باشه.

 

کیوی

یک وعده کیوی (حدود 2 عدد میوه کیوی) دارای 137.2 میلی گرم ویتامین C هست. این میوه  سرشار از پتاسیم و مس هست.

 

انبه

یک عدد انبه میتونه 122/3 میلی گرم ویتامین C رو برای شما فراهم کنه.

انبه همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین A هست که مانند ویتامین C نقشی اساسی در ایمنی بدن بازی میکنه و علاوه بر این باعث سلامت چشم شما میشه.

 

 

نقد و بررسی خود را بنویسید
  • فقط کاربرانی که ثبت نام کرده اند می توانند نقد و بررسی ها را بنویسند.
*
*
  • بد
  • عالی
*
*
*

یک فنجان فلفل قرمز(چیلی) خرد شده 107.8 میلی گرم ویتامین C ارائه میده. به علاوه ، محققان دریافتند که کپسایسین ، ترکیبی که باعث تندی و گرمی فلفل چیلی میشه ، می تونه درد مفاصل و عضلات رو تسکین بده.

 

فلفل دلمه ای قرمز

یک فنجان فلفل دلمه ای خرد شده تقریباً سه برابر بیشتر از یک پرتقال ویتامین C داره. یه چیزی در حدود 190 میلی گرم ویتامین C. فلفل دلمه ای قرمز همچنین منبع خوبی از ویتامین A هست که باعث سلامت چشم میشه.

 

فلفل دلمه ای سبز

یک فنجان فلفل دلمه ای سبز خرد شده حاوی 120 میلی گرم ویتامین هست که البته نسب به خواهرش فلفل دلمه ای قرمر ویتامین C کمتری داره ولی باز هم پیشنهاد میشه بصورت روزانه مصرف بشه. فلفل دلمه ای سبز نیز منبع خوبی از فیبره.

 

کلم پیچ

کلم پیچ نه تنها دارای 4/80 میلی گرم ویتامین C  هست بلکه دارای ویتامین A و ویتامین K هم هست.این نیروگاه تغذیه ای دارای دوزهای قابل توجهی از مواد معدنی و اسیدهای چرب هست.

 

 

کلم بروکلی

این سبزیجات 132 میلی گرم ویتامین C به علاوه یک مقدار زیادی فیبر پر کننده فقط با 30 کالری در هر وعده فراهم می کنه. به علاوه ، کلم بروکلی خاصیت پیشگیری از سرطان هم داره.

 

پاپایا

تحقیقات نشون دادن که خوردن پاپایا میتونه به پاکسازی سینوس ها ، روشن شدن پوست و تقویت استخوان ها کمک میکنه. یک وعده یک فنجان پاپایا 88.3 میلی گرم ویتامین C رو برای شما فراهم میکنه.

 

توت فرنگی

یک فنجان از این میوه فوق العاده حاوی 84.7 میلی گرم ویتامین C ، به علاوه دوزهای سالم فولات و سایر ترکیبات مفید هست. یکی دیگه از مزایای توت فرنگی در پاکسازی دندان هاست.

 

گل کلم

چه اونو تفت بدین ،چه بخارپز ، یا له کنین ، با خوردن یک گل کلم کوچک، 127.7 میلی گرم ویتامین C ، به علاوه 5 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین به شما میده.

 

کلم فندقی

این مواد سرشار از مواد مغذی گیاهی و فیبر پیشگیری کننده از سرطان هستن و 74.8 میلی گرم ویتامین C در هر کدوم از اندازه های متوسط اونها وجود داره.

 

 

آناناس

آناناس علاوه بر 78.9 میلی گرم ویتامین C ، حاوی بروملین هست، آنزیم گوارشی که به تجزیه غذا و کاهش نفخ شکم کمک می کنه. بروملین همچنین به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می کنه که میتونه برای التهابات ، زخم های عمل و مواردی ازین قبیل مفید باشه.

 

کیوی

یک وعده کیوی (حدود 2 عدد میوه کیوی) دارای 137.2 میلی گرم ویتامین C هست. این میوه  سرشار از پتاسیم و مس هست.

 

انبه

یک عدد انبه میتونه 122/3 میلی گرم ویتامین C رو برای شما فراهم کنه.

انبه همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین A هست که مانند ویتامین C نقشی اساسی در ایمنی بدن بازی میکنه و علاوه بر این باعث سلامت چشم شما میشه.